Før du flytter

Ulike løsninger

Vi er et transportfirma med gode løsninger for våre kunders ulike behov. Vi gjennomfører privatflyttinger og bedriftsflyttinger, både innenlands og utenlands. Hos noen tar vi hele jobben, pakking, merking, bæring, transport, utpakking og opprydning - Dør til dør, mens hos andre bistår vi ved deler av jobben.

 

En vanlig løsning er å kjøpe pakkemateriell hos oss, pakke innbo og løsøre selv, så kommer vi for å henter de ferdig pakkede eskene.
Møbler behøver ikke å pakkes på forhånd. Vi benytter i hovedsak pledd, og ved behov også papp og bobleplast når vi setter møblene inn på bilen. Vi tar flytteoppdraget, og får det trygt frem til sin nye destinasjon!

Hvordan du ønsker å flytte, er helt opp til deg! Vi bistår med hjelp til planlegging og gjennomføring av hele, eller deler av flyttingen.

 

Vi kan:

  • I samråd med deg, bistå i planlegging av flyttingen
  • Bestille forsikring
  • Pakke og merke deler, eller hele innboet
  • Stuing på bil
  • Gjennomføre flyttetransporten
  • Bære inn flyttelasset til ny bolig
  • Pakke ut flyttekasser
  • Bistå med opprydning og bortkjøring av papp og papir
  • Stuing i container for oversjøisk transport
  • Gjennomføre spesialtransport
  • Gjennomføre kontorflytting / bedriftsflytting
  • Gjennomføre privatflytting
  • Andre flytteoppdrag? Ta kontakt!

 

Vår tipsliste til deg

Uavhengig om du leier inn ett flyttebyrå, eller om du skal gjøre jobben selv, så er det enkelte ting som kan være nyttig å tenke på før du går igang med prosessen.

 

  • Bestem flyttedato i god tid, og kontakt flyttebyrå for uforpliktende tilbud
  • Skal du ha fotografering/visning, og må flytte ut noe innbo? Sørg for sikker lagring av møbler og innbo inntil flyttingen finner sted
  • Skal du pakke hele eller deler av innboet selv? Ta kontakt med flyttebyrået i god tid for bestilling av pakkemateriell
  • Hvis du har husdyr, hvordan skal de transporteres?
  • Hvor skal flyttebilen stå? Er det nødvendig å reservere/holde av plass til den?
  • Meld flytting hos Skateetaten/Folkeregisteret, Posten og eventuellt andre (Bank, Lånekassen, Forsikring....)
  • Varsle ny og gammel skole/barnehage
  • Omadressering av aviser og tidsskrifter
  • Flytter du ut av kommunen? Bytt fastlege
  • Har du oversikt over alle nøkler og eventuelle kopier?
  • Har du eiendeler til lagring, rens eller reparasjon?

stol.png

 

Forsikring

Det er store forskjeller på hva de ulike innboforsikringene dekker av skade

 

En standard innboforsikring dekker gjerne vann-, brann-, tyveri- og/eller skade som følge av hærverk. Skader som opptår i forbindelse med flytting, vil normalt ikke være dekket av en standard innboforsikring. Dette gjelder ikke bare det som vi eller andre flyttebyrå transporterer for deg, men også det du selv flytter. Sjekk med ditt forsikringsselskap før du eller noen andre begynner å transportere dine eiendeler.

Skulle det skje et uhell under selve transporten, vil kjøretøy og mannskap være forsikret gjennom pålagte forsikringer på kjøretøy/kjøretøyeier. Men vegtrafikkloven gjelder ikke flyttegodset, så ved et trafikkuhell vil ikke bileiers forsikring dekke eventuelle skader på selve flyttegodset. Vinjes Transport AS har ansvars- og godsansvarsforsikring, men disse dekker ikke mere enn 1200,- kroner pr skadet kubikkmeter. Vurder derfor ditt behov for forsikring i en flytteprosess.

Vi har samarbeid med vår leverandør av forsikring, Tryg Forsikring, og har derfor muligheten til å gjøre hele flyttejobben for deg, inklusive forsikringen. Vi tar med andre ord jobben med å:

  • Ordne en avtale, du sparer tid ved å slippe å forholde deg til enda en saksbehandler.
  • Forskuttere forsikringspremien, du får alt på en faktura i etterkant.
  • Rette opp etter eventuell skade. Har vi vært uheldige og skade er oppstått sørger vi for at innbo som kan repareres, blir reparert og transporterer det hjem til deg etterpå. Du slipper unødig saksbehandling hos forsikringsselskap, dvs hurtige, direkte og gode løsninger for deg.